katawa shoujo act 1 v5 что это
Собрались как-то в школе слепой, немой и дурачок… И это не анекдот! / Обзор игры Katawa Shoujo
Мы, как люди высокой культуры, без сомнений любим почитать… Ну, еще мы геймеры, так что — почему бы не перенести своё любимое занятие в компутары, разбавив его небольшой долей деградации? А что? Звучит хайпово! Встречайте первый обзор на визуальную новеллу от Bee Games Info — Katawa Shoujo!
Компьютерные игры все время впитывают в себя некоторые элементы других видов искусства. Та же музыка неотрывно связана с играми, ведь она задает не только атмосферу и темп происходящего, но и напрямую вплетается в игровой процесс, являясь буквально его ядром, как например в гитар хиро. Не забываем мы и о том, что игры взяли не мало от кинематографа. Постановка, упор на сюжет и динамику повествования. Вы только вспомните первый дум. Только самый последний танкист не слышал знаменитое высказывание создателя дума Джона Кармака о том, что сюжет в игре, аля сюжет в порнофильме. Вроде есть, но не особо важен. А теперь, держа в уме слова пионера игровой индустрии, вспомните the Last of Us, Bioshock, Metal Gear…
Так к чему я это рассказывал? Впрочем, зачем мне нагонять интригу, если вы итак можете прочитать название видео. Вы как всегда читаете блог (а возможно и смотрите видео) Bee Games Info и на ваших экранах небольшой обзор на визуальную новеллу Katawa Shoujo.
Наша дорогая Катава Вышла из-под пера творческого объединения Four Leaf Studio. Команда, к слову, интернациональная. Как же все началось? В 2007 году на имиджборд 4chan попали эскизы японского художника Райты Хондзю. Эскизы эти быстренько разлетелись по тредам и начали широко обсуждаться. В итоге в короткие сроки сформировалась команда энтузиастов, которая и начала творить свою визуальную новеллу. К 2009 году команда выпустила ознакомительную версию «Act 1». Как можно понять по названию, там была только вступительная часть, хотя и она позволяла в должной мере познакомиться с персонажами. Демо-версия была выпущена на 8 языках, включая французский, итальянский, японский, немецкий и даже русский. Полная версия увидела свет только 4 января 2012 года. Что характерно, первыми перевод полной версии сделали русские, но из-за внутренних противоречий выпуск задержался на несколько месяцев, и французы успели выпустить свой перевод первыми. Команда разработчиков сразу объявила о том, что больше игр не будет. В 2013 году, однако, прошла информация о новом проекте, но слухи так и остались слухами, так что до сих пор, за Four Leaf Studio числиться всего лишь одна игра, зато какая…
Хисао Накай — обычный ученик средней школы. Однажды он находит в шкафчике письмо от неизвестного отправителя с просьбой встретиться в парке, куда и направляется. Автором письма оказывается девушка, которая любит его, но при разговоре с ней Хисао теряет сознание. Очнувшись в больнице, он узнает, что причиной обморока является неожиданно проявившая себя болезнь сердца — аритмия. После долгого лечения, он вынужденно переводится в школу Ямаку, где, превозмогая трудности, обретает друзей и любовь.
Несмотря на то, что игра изначально и бросает нас прям-таки в гущу событий, от чего мы не совсем понимаем, что и как, со временем она успокаивается, раскочегариваясь ближе к финалу. Сюжет завязывается вокруг попыток Хисао адаптироваться и смириться со своим новым окружением, а также завести отношения с одной из пяти главных героинь, каждая из которых страдает какой-либо формой инвалидности.
Игра состоит из пролога, содержащего две коротких сцены, первого акта, в котором главный герой может выбрать один из рутов, и трёх дополнительных актов для каждого выбранного рута. Все сюжетные линии имеют хорошую и плохую концовку, в некоторых имеются и нейтральные. Выход на определённую концовку зависит от выборов игрока на протяжении всего рута.
Полная версия игры содержит хентайные сцены, которые можно включить или отключить в настройках игры. Катава Сёдзё была создана на популярном движке для визуальных новелл Ren’Py. В игре используется стандартная модель на основе спрайтов, фонов и текста в специальном окне.
Несмотря на то, что весь визуал в игре — просто картинки формата жипег, но картинки эти выходят весьма приятными глазу. Визуальная часть не перегружена излишней реалистичностью, давая расслабиться при прочтении, а также не является до одури мультяшным, что позволяет новелле не отталкивать аудиторию.
Хочу выделить уже упомянутые видеовставки из игры. Они выполнены крайне хорошо. Нет слов, одни эмоции… да и это именно та вещь, которую лучше один раз увидеть.
Хотелось бы отдельно отметить музыкальное оформление игры. Оно состоит из 46 самостоятельных композиций, 43 из которых проигрываются в различных сценах новеллы, дополняя атмосферу происходящих событий. Отдельно хотелось бы выделить композицию «Весна» несмотря на то, что все они годные и достойные упоминания. Более того, они в свободном доступе и ссылочка, как полагается, в описании.
Сюжет игры, как я уже и говорил, простой до безобразия, но интересный и затягивающий. Я уверен, он зайдет всем. Несмотря на то, что я вроде как адекватный парень и эмоциональные качели моему виду не присущи — сюжет усадил меня на них и раскрутил до того, что я навернул не одно солнышко. Радость, грусть, страх, ярость, отвращение — всё это я испытал за время прочтения новеллы. При этом частенько между сменой эмоций не проходило и 10 минут. Жесть. Причём, эти эмоциональные качели воспринимаются скорее приятно, а не как это зачастую бывает, с недоумением от того, что сценарист не определился с мотивом произведения. Поэтому я уверен, что рут хотя бы одной из девочек вам да понравится.
Ах, да. Вот мы и дошли до полного субъектива. До обсуждения персонажей. Все они обладают каким-то недугом, благодаря которому и попали в школу инвалидов. Надеюсь я никого не обижу тем, что говорю «инвалид», а не «человек с ограниченными возможностями». Впрочем, их инвалидность не воспринимается в негативном ключе, она ощущается как некая особенность, используемая для придания ситуации специфичной романтичности.
Так что игра вовсе не про соблазнение девушек-инвалидов. Чем больше ты их узнаешь, тем сильнее понимаешь, что это обычные девушки, такие же, как все. Это люди со своими надеждами и мечтами, дико неуверенные в том, что значит быть живым и счастливым. Они — аллегория к человечеству, архетипичные люди. Развалина, которой ты становишься, когда чувствуешь себя грустным, одиноким и недостойным.
Это та самая девушка, живущая по соседству, это та самая светская львица, тот самый книжный червь, та пацанка, и все их странности ничего не значат. Они ценят твою компанию, потому что ты признаешь недостатки и потребности, победы и поражения. Ты желаешь сделать их счастливыми, потому что хочешь, чтоб они радовались, потому что ты их знаешь и, в каком-то смысле, ты веришь, что каждый заслуживает быть счастливым. Ты не один и ты не чужой. Ты есть ты, у всех свои недостатки. Будь хорошим человеком.
Вот такие пироги. В конечном итоге могу сказать, что если у вас нет отвращения к прекрасным 2D девочкам и к чтению — поиграйте. Точно не уйдете огорченными. Вернее, вы можете уйти с тленом в душе, но читать вам понравится. Ну, и извиняюсь за лишние нотации и нравоучения. Грех не поднять такую тему. Спасибо за прочтение блога!
Katawa shoujo act 1 v5 что это
** Альфа Катавы: что за зверь, зачем его проходить и почему его кто-то «допиливает».
Начнем с самого начала. В 2013 году, через год после выхода релизной Katawa Shoujo, на имиджборде 4chan кто-то выложил образ одного из закрытых билдов игры, датированного 2009 годом, при запуске которого выводилось Katawa Shoujo: Prerelease 0903
Несколько слов о рутах в альфе:
Несмотря на то, что героинь тут столько же и они те же, рутов тут, как ни странно, больше. Всё потому что у Ханако тут аж два рута, и я имею ввиду не разделение на плохую или хорошую концовку а настоящие РАЗНЫЕ руты, которые даже начинаются в разных местах. Итак, описание рутов в порядке, которого нет:
Теперь насчет заблуждений, которые были сильно популяризированы луркой (внимание, спойлеры альфы):
Суицидом все руты не заканчиваются, впрочем суициды там и правда есть.
Альфа на русском в данный момент ещё не существует, но переводится, хоть и медленно, но упорно. После того, как перевод будет закончен и обработан, он будет встроен прямо в альфу, поэтому ничего отдельно качать и устанавливать не придется.
На этом всё. Можете подсказать, что стоило бы ещё добавить в эту статью, если я что-то упустил.
Previous:
Scenes:
Decisions:
Unlike Acts Two through Four, which stay fairly linear on the character’s path, Act 1 can vary widely depending on which choices the player makes. In some cases, the entire Saturday is spent with one girl at a tea shop. In others, Hisao can meet each girl in a single day. The available choices and paths are entirely dependent on Hisao’s choices, which influence variables within the code representing his interest in each girl at any given time. However, there are certain constants, and certain scenes which always show up, no matter which choice is taken.
Contents
Synopsis [ ]
Monday [ ]
On arrival at Yamaku, Hisao meets his new homeroom teacher, Mutou, in the lobby. Mutou takes him to class where he meets Shizune, a deaf girl with glasses who is the class representative, and Misha, her interpreter. They enthusiastically welcome him and take him to lunch. However, they have important things to do, so they drop him off at the Nurse for an introduction. At the end of the day, Hisao returns to his dorm, and encounters his hallmate, Kenji, a nearly blind boy who is obsessed with feminist conspiracy theories. Seeing that his parents have unpacked his things, Hisao takes his medication and falls asleep in the unfamiliar room.
Tuesday [ ]
In class, Shizune and Misha explain that everyone is focused on the school festival at the end of the week. A shy girl with half of her face scarred leaves class suddenly, piquing Hisao’s curiosity. At lunch, Hisao asks about clubs he can join. Shizune and Misha list off some, heavily encouraging Student Council, which they are a part of (in fact, they are the only members). Shizune then challenges him to a game of Risk in the Student Council room after school. She wins, using the victory to again prompt Hisao to join Student Council. Hisao tells them he’ll consider it, then leaves for the library before it closes.
After getting lost, he accidentally enters a tea room where a blind woman named Lilly is enjoying some peace and quiet. They have a little tea, then Lilly guides him to the library. While she talks to the librarian, Yuuko, about some new braille books, Hisao goes looking for a new novel. While wandering the shelves, he finds the scarred girl, sitting quietly and reading. Hisao introduces herself to the jumpy girl, whose name he learns is Hanako. After a short conversation, she suddenly excuses herself. Befuddled, Hisao takes his leave back to his dorm, where Kenji encounters him again. Kenji holds Hisao up, ranting how the school is a «site of feminist infiltration», before he can escape to his room.
Wednesday [ ]
Shizune and Misha pester Hisao about Student Council. He dodges the question and asks about Hanako. They evade the question, telling him that he wouldn’t get along with her. While Hisao ponders this, Shizune and Misha argue about where to eat for lunch. At this point, Hisao can either wait for them to finish, ignore them and read his book, or go talk to Hanako.
No matter which option, on the way to the chosen destination, a girl with twin pigtails running in the halls crashes into Hisao. At first, Hisao is scared for his heart, remembering his cardiologist’s warning to «not get hit in the chest». The girl, Emi Ibarazaki, uses prothetic running blades, as she had her natural legs amputated below the knee. (If Shizune is with him, she scolds her for running in the halls.) She apologizes profusely and then runs off again.
If Hisao talks to Hanako, they head to the tea room where they have a very proper lunch. Lilly talks about how she and Hanako met. After lunch, Hisao tells Mutou about having trouble talking to people with disabilities. Mutou assures him that things are only an issue if he makes them one. Misha interrupts, looking for plywood for the festival stall they are building.
If Hisao follows Shizune, she decides to go into town, inviting him along. They enter a fancy teashop called the Shanghai where Yuuko Shirakawa, the librarian, works part time. Once again, Shizune and Misha use the outing as an opportunity to manipulate Hisao into joining the Student Council.
Either way, Misha asks him to help her find supplies for the upcoming festival. Hisao enters the art room and sees a girl with short hair eating a late lunch. The girl has no arms, so she holds her fork between her toes. He learns her name is Rin, and that she has been working on a large mural for the festival. Her philosophical and abstract way of talking makes conversation difficult, so Hisao decides to just go about his business. When Hisao takes his leave, she lays out on a table to take a nap. Once outside the door, Hisao runs into Shizune and Misha. They scold Rin for misusing school property (though Rin doesn’t seem to care), and question Hisao suspiciously as to the reason for his lateness.
Rin asks Hisao to help her carry some green paint down to the mural. They run into the nurse, who confronts Hisao about his lack of exercise. Hisao asks him how he knows and he confesses to using «a spy» to keep tabs on him.
At the mural, Hisao helps Rin by mixing paint colors, though he can never quite get them right. Rin focuses on her painting, occasionally making confusing comments, but most of their time is spent in silence. Eventually, it gets too late to continue.
Thursday [ ]
Early in the morning, Hisao goes to the track to jog and finds Emi. Afterwards, Hisao goes back to his dorm to shower. Kenji interrupts to ask for money, to which Hisao agrees just to get rid of him, then goes to class.
Before the bell, Lilly stops by, looking for Hanako. Shizune and Misha arrive at the same time, and a fight breaks out. Shizune is angry at Lilly for not turning in her budget before the deadline. Lilly explains calmly how there was too much work to do in that amount of time, and several students got sick. It is clear they don’t like each other, and this kind of argument has happened before. Shizune then tries to involve Hisao into the argument, accusing him of slacking off as a joke. His response has a strong influence on which girl he gets closer to later on.
Hisao spends the rest of the day in class as usual while Shizune stays late to iron out some festival details with other students. She complains how none of the students have enough appreciation for their leadership. Hanako stops by and asks for Lilly.
If Hisao likes Shizune enough, he helps her and Misha with their festival projects (after a great deal of verbal sparring). They eat delivered food and work late building stalls. Hisao finally agrees to join Student Council before leaving for the night.
If Hisao likes Lilly enough, he takes Hanako to Lilly’s classroom (3-2). They volunteer to help with their festival preparations. Being able to see, Hisao being there is a tremendous advantage, since 3-2 is for the visually impaired. Kenji is there too, but barely acknowledges Hisao’s presence. They spend the day painting stalls, and he learns that Lilly and Shizune have a back story behind their enmity.
If Hisao doesn’t like either girl enough, he sees Rin as he is heading to the dorms. He stops to help her with the mural, as the painting is tiring on her legs. They talk about the meaning of art and a boy in her class that is blind, but still paints. He asks her to dinner, but she declines. He leaves her still painting.
Friday [ ]
If Hisao agrees to go running, he meets Emi at the track again and goes for a jog. She provokes him into a race, but he gets a heart murmur and collapses. Emi helps him to the nurse, where she gets a talking-to. Emi invites him to lunch to make up for it. Hisao spends the first part of the day in the infirmary recuperating. Otherwise, he goes to class as normal (possibly encountering Shizune and Misha at his door in the morning). After this, one of two things happens.
In one scenario, Hisao goes to lunch with either Shizune and Misha, eating boxed lunch in a classroom while working on Student Council stuff. They keep him halfway into the first class, laughing at their little trick.
In the other scenario, Hisao joins Emi and Rin on the roof. Emi talks non-stop while Rin says little in her quasi-stoic way. Afterwards, Hisao may go into town, where he finds Lilly and helps her with her shopping. On the way back, they run into Rin who is standing in front of the mural, freaking out in her own special way. She seems to have creative paralysis, but there’s nothing they can do to help her.
Saturday [ ]
If Hisao is in the Shizune scenario, it continues to this day, where the duo are there immediately at his door in the morning. They ask him to skip class with them and go to the Shanghai. Hisao feels like he has no choice and agrees. They bicker and tease him about his choice of coffee over tea. Time passes and they manipulate Hisao into betting on something, but has no idea what, thanks to their way of communicating. Shizune and Hisao end up escaping, leaving Misha with the bill. When all three reunite, it is in the Student Council room, where they work on the last of the festival activities. Shizune invites him to the festival and Hisao agrees.
If Hisao is not in the Shizune scenario, he attends Saturday session as normal. He may go for a walk into town and find Lilly at the Shanghai with her sister Akira, who is relaxed, laid-back, and a bit irresponsible despite her formal appearance and career as a lawyer. Alternatively, he may go to the library where Hanako is and spend the rest of the day reading with her. Otherwise, Emi may grab him and use him for help getting art supplies for Rin, who is still working on the mural. She runs out of Prussian Blue paint and either Emi goes alone to fetch some, or she takes Hisao with her. If the former happens, Rin’s art teacher stops by and Hisao asks to join the art club. If the latter, Emi gets Hisao to agree to a physical training regimen with her.
Sunday [ ]
On the day of the festival, Hisao wakes up late, almost at noon. Depending on which girl Hisao favors, he will spend the festival day with one of them. If Emi, he spends the festival day with her trying to eat fried food without her noticing. If Rin, he spends all the festival day by the mural, saying nothing. If Lilly, he finds her at her working at her food stall, then the two of them go to the library to get Hanako. If Shizune, Hisao spends most of the festival trying to win a stuffed cat for her. If Hanako, they go to the tea room and spend the festival in its solitary environment, playing chess. In any case, Hisao realizes that he may be falling for his chosen girl.
If Hisao did not demonstrate interest in any of the girls, Kenji invites him to go to the roof for a «manly» picnic. They spend the festival passing a whiskey bottle between each other. Hours pass while Kenji continously rants and Hisao drunkenly listens, lamenting that he should have asked a girl out and that he squandered all his opportunities. He ends up accidentally falling off the roof to his death (this is a joke ending).
Katawa shoujo act 1 v5 что это
Однажды старшеклассник Хисао Накай находит в своем учебнике по математике анонимное письмо и приходит в указанное место встречи. Автором письма оказывается его одноклассница Иванако, которая признаётся парню в любви. Внезапно Хисао начинает чувствовать сильную сердечную боль и теряет сознание. Очнувшись в больнице, он узнает, что причиной его обморока стала проявившая себя аритмия сердца. После четырёх месяцев лечения и реабилитации герою предлагают выписаться из больницы и вернуться на учёбу. Однако по причине болезни, лечащий врач порекомендовал ему не возвращаться в прежнюю школу, а закончить свой последний год обучения в старшей школе-интернате «Ямаку», специализированной на обучении детей с ограниченными возможностями. Там Хисао, несмотря на трудности, обретает новых друзей и любовь.
Информация о серии |
видеоигры (1) | манга (0) | аниме (0) | кино (0) |
1. Katawa Shoujo (2009)
|
1. Отзыв в одно предложение будет удален. Если игра хорошая/плохая, то обстоятельно объясните почему.
2. Отзыв не может быть ответом другому пользователю или обсуждением другого отзыва.
3. Чтобы общаться между собой, используйте ссылку «ответить».
И кстати, эта игра вовсе не для того, чтобы «жалеть калек».
Однако, возможно она мягко поведёт вас к мысли о том, что став инвалидами, ученики школы «Ямаку» не перестали быть душой и сердцем такими же людьми как мы. Они уж точно не редкие зверушки на которых следует пялиться, и не фарфоровые куклы, над которыми надлежит трястись. 9/10
Для фанатов и ценителей Katawa Shoujo)
Здравствуйте 🙂 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Спасибо что посетили данную страничку, это очень важно!)» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пускай эта игра не покидает наши сердца | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Порой хочется пустить скупую слезу» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Всё уныние и тоска моментально проходит | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Разве ли это не прекрасно?» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Все персонажи этой игры не забываемые) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«И мы будем их вечно любить)» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Какая же это классная игра | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Придумать что-то настолько прекрасное, да это нужно быть гением!)» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Всё же эта игра сильно западает в душу | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Выбросить катаву из головы задача невозможная» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
В этой игре много чего приятного | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Некоторые моменты радуют искренне)» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вспомни всё приятное из этой игры) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Улыбнись вновь)» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Как же эта игра дорога для сердца) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Трудно подобрать слова чтобы описать чувства» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Помните все тёплые моменты в игре? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Много ли вы испытываете к этим моментам?» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дорожите этой игрой | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Не забывайте про неё» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Эта игра меняет восприятие | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«А может изменить и жизнь» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
А насколько вам понравилась эта игра? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Дорога ли она вам?» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вы можете порекомендовать Катаву вашим друзьям | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«А они в свою очередь тоже её порекомендуют» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Столько людей уже успели забыть об этой игре | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Разве ли это не печально?» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Когда-нибудь про Катаву вспомнят | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Я верю, а вы?» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Скучаете ли вы по девушкам из этой игры? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Не хотите ли вы снова увидится с ними?» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Скучаете ли вы по обстановке в игре? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Я вот по всему этому тоскую» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Любите Катаву | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Цените Катаву» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katawa Shoujo Forever | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Никогда не забудем» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
А может и поменять мировоззрение | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Это же просто чудо» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Катаву стоит прочитать всем | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Без исключения» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Катава это одна из лучших новелл | |||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Которые я когда-либо читал)» | |||||||||||||||||||||||||||||||
Катава это лучшее что со мной когда-либо происходило | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Это замечательно!» | |||||||||||||||||||||||||||
Сможете ли вы не забыть про эту игру? | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Сможете ли вы не потерять столь прекрасное?» | |||||||||||||||||||||||
Катава это художественное произведение | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Которое может тронуть даже самого равнодушного человека на этой земле» | |||||||||||||||||||
Можете ли вы, попытаться не забыть? | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Что с вами произошло в этой игре» | |||||||||||||||
Скучаете ли вы?? | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
«Скучаю ли я?» | |||||||||||
Есть моменты в этой игре | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
«Которые ярче солнца)» | |||||||
Как же эта игра всем нам дорога) | |||
---|---|---|---|
«Как же она дорога для меня» | |||
Возвращайтесь порой сюда, вспомнить про вашу любимую игру 🙂 | |
---|---|
«Не забывайте про этот шедевр» | |