cpg industry что это
consumer packaged goods
Смотреть что такое «consumer packaged goods» в других словарях:
Consumer Packaged Goods — quick selling consumer goods (of all types) … English contemporary dictionary
Consumer relationship system — Consumer relationship systems (CRS) are specialized customer relationship management (CRM) software applications used to handle consumer products and services company s dealings with consumers and customers.[1] Consumer affairs and customer… … Wikipedia
Consumer product — may also specifically refer to Consumer Packaged Goods A consumer product is generally any tangible personal property for sale and that is used for personal, family, or household for non business purposes. The determination whether a good is a… … Wikipedia
goods — A category of personal property defined by Article 9 of the UCC. Sometimes called tangible goods. Further divided into consumer goods, equipment, farm products, and inventory. American Banker Glossary * * * goods goods [gʊdz] noun [plura … Financial and business terms
packaged — package package 2 verb [transitive] 1. TRANSPORT also package up to wrap or pack something so that it is ready to be sent somewhere: • Many firms send components overseas to be packaged … Financial and business terms
Consumer Goods Sector — A category of stocks and companies that relate to items purchased by individuals rather than by manufacturers and industries. This sector includes companies involved with food production, packaged goods, clothing, beverages, automobiles and… … Investment dictionary
Consumer Affairs — ▪ 1995 The signing of the General Agreement on Tariffs and Trade on April 15, 1994, was one of the year s most significant events for consumers everywhere. In theory, consumers stood to benefit from freer trade, in the form of more products … Universalium
Fast moving consumer goods — Soft drinks are FMCGs Fast moving consumer goods (FMCG) – or Consumer Packaged Goods (CPG) – are products that are sold quickly and at relatively low cost. Examples include non durable goods such as soft drinks, toiletries, and grocery … Wikipedia
implied warranty that goods are merchantable — Implied warranty of merchantability or implied warranty that goods are merchantable means that the consumer goods meet each of the following: (1) Pass without objection in the trade under the contract description; (2) Are fit for the ordinary… … Black’s law dictionary
Case (goods) — A case of some merchandise is a collection of items packaged together. In the United States, typically a standard case contains a certain number of items depending on what the merchandise is. For consumer foodstuffs such as canned goods, soda,… … Wikipedia
Потребительские упакованные товары (CPG) 2021
Table of Contents:
Промышленность CPG является одной из крупнейших в Северной Америке, стоимостью около 2 трлн. Долларов. Несмотря на замедление темпов роста в этой отрасли, компании, которые предоставляют CPG, по-прежнему получают большую прибыль и сильные балансы.
Компании, которые продают CPG, часто сталкиваются с жесткой конкуренцией. Размещение полки, узнавание бренда и массовая реклама могут сильно повлиять на продажи CPG. Некоторые из самых известных компаний CPG включают Coca-Cola, Procter & Gamble и L’Oréal.
Потребительские упакованные товары и товары длительного пользования
CPG обычно имеют короткий срок службы. Они предназначены для быстрого использования и часто продаются по относительно низкой цене. Как следует из названия, они обычно поставляются в какой-то форме упаковки, которые могут отображаться на полках розничных предприятий.
Замороженные ужины предлагают еще один пример CPG. Эти скоропортящиеся предметы часто покупаются каждые несколько дней для немедленного использования. Покупка требует небольшого обсуждения со стороны потребителя. Проданные в розничной торговле по всему миру, они имеют большой объем продаж.
С другой стороны, товары длительного пользования рассчитаны на несколько лет. В отличие от некоторых видов КПГ, товары длительного пользования не ухудшаются быстро и, как ожидается, останутся в относительно хорошем состоянии при использовании в течение длительного периода времени.
Экономические спады часто сопровождаются продажей товаров длительного пользования. Когда финансовое будущее неопределенно, потребители неохотно тратят большие суммы денег на товары длительного пользования, особенно если они уже владеют более старой версией продукта. Например, семья может решить сохранить устаревшую стиральную машину вместо перехода на новую модель во времена экономического стресса. Напротив, компании CPG, которые продают скобы, такие как хлеб или другие основные продукты питания, меньше подвержены колебаниям рынка.
Потребительские товары в упаковке (CPG)
Опубликовано 05.07.2021 · Обновлено 05.07.2021
Что такое Потребительские товары в упаковке (CPG)?
Упакованные потребительские товары (CPG) – это предметы, которые ежедневно используются средними потребителями, которые требуют регулярной замены или пополнения, например продукты питания, напитки, одежда, табак, косметика и товары для дома.
Общие сведения о потребительских товарах (CPG)
Несмотря на замедление роста в последние годы, индустрия CPG по-прежнему остается одним из крупнейших секторов в Северной Америке, оцениваемым примерно в 2 триллиона долларов, и возглавляется такими известными компаниями, как Coca-Cola, Procter & Gamble и L ‘ Ореаль.1 Несмотря на то, что производители товаров повседневного спроса, как правило, обладают хорошей маржой и надежными балансами, они должны постоянно бороться за место на полках в магазинах и постоянно инвестировать в рекламу, постоянно стремясь повысить узнаваемость бренда и стимулировать продажи.
Ключевые моменты
Потребительские товары и товары длительного пользования
CPG обычно имеют короткий срок службы и предназначены для быстрого использования. И, как следует из названия, CPG традиционно упаковываются в легко узнаваемую упаковку, которую потребители могут быстро идентифицировать.
Как и большинство CPG, косметика обычно имеет ограниченный срок хранения, поскольку эти продукты быстро портятся при воздействии резких температурных колебаний. Губная помада, румяна, тени для век и тональная основа дешево продаются в отдельных упаковках, и после использования продуктов потребители либо выбрасывают, либо утилизируют пустые емкости.
Замороженные обеды – еще один популярный пример CPG. Эти скоропортящиеся продукты в больших объемах продаются в розничных магазинах по всему миру и часто покупаются для немедленного использования потребителями, которые автоматически пополняют свои любимые замороженные блюда, не задумываясь.
В отличие от CPG, которые продаются дешево и часто заменяются, товары длительного пользования, такие как автомобили, предназначены для эксплуатации в течение нескольких лет и предназначены для длительного использования. Следовательно, покупка товара длительного пользования обычно требует значительных размышлений и значительных сравнительных покупок, учитывая более высокие цены, связанные с этими инвестициями.
Экономический спад часто вызывает снижение продаж товаров длительного пользования, потому что люди с большей вероятностью сохранят свои деньги во времена экономической неопределенности. Это особенно верно в отношении потребителей, которые владеют более старыми версиями товаров длительного пользования. Семья может предпочесть использовать устаревшую стиральную машину на несколько лет больше, чем переходить на новую модель. Напротив, продажи таких основных продуктов питания, как хлеб, молоко и зубная паста, меньше подвержены колебаниям рынка.
Особые соображения: CPG в эпоху цифровых технологий
Хотя CPG обычно продавались в традиционных обычных магазинах, потребители все чаще обращаются к онлайн-магазинам. Совершая покупки по модели «нажми и забери», потребители получают текстовые сообщения с подтверждением того, что их доставка находится в пути. Бизнес-сервисы Amazon, такие как Prime Pantry, позволяют клиентам покупать CPG и получать доставку на следующий день.
Consumer Packaged Goods (CPG)
What Are Consumer Packaged Goods?
Consumer packaged goods (CPG) are items used daily by average consumers that require routine replacement or replenishment, such as food, beverages, clothes, tobacco, makeup, and household products.
While consumer demand for CPGs largely remains constant, this is nevertheless a highly competitive sector, due to high market saturation and low consumer switching costs, where consumers can easily and cheaply switch their brand loyalties.
Consumer Packaged Goods
Understanding Consumer Packaged Goods (CPG)
Key Takeaways
Consumer Packaged Goods vs. Durable Goods
CPGs generally have short lifespans and are intended to be used quickly. And as the name implies, CPGs are traditionally packaged in easily-recognizable wrapping that consumers can quickly identify.
Like most CPGs, cosmetics typically have limited shelf lives, as these products quickly deteriorate if exposed to extreme temperature fluctuations. Lipstick, blush, eye shadow, and foundation are cheaply sold in individual packages, and after using the products, consumers either discard or recycle the empty vessels.
Frozen dinners are another popular CPG example. These high-volume perishable items are sold at retailers worldwide and are often purchased for immediate use by consumers who automatically replenish their favorite go-to frozen meals, with little deliberation.
Unlike CPGs, which are cheaply sold and replaced often, durable goods like automobiles are intended to last for several years and enjoyed for extended use. Consequently, the purchase of a durable good typically involves considerable thought and substantial comparison shopping, given the higher price-tags attached to these investments.
Economic slumps often trigger flagging durable goods sales because people are more likely to hold onto their cash in times of economic uncertainty. This is especially true with consumers who own older versions of a durable goods product. A family may opt to squeeze a few more years from an outmoded washing machine, rather than upgrade to a newer model. By contrast, sales of CPG staples like bread, milk, and toothpaste are less affected by market fluctuations.
Special Considerations: CPGs in the Digital Age
Although CPGs have typically been sold in traditional brick and mortar stores, consumers are increasingly turning to online retailers. Making purchases with the «click and collect» model, consumers receive text message confirmations that their delivery is en route. Amazon’s business services like Prime Pantry let customers buy CPGs and enjoy next-day delivery.
What are Consumer Packaged Goods: Examples
Find out the difference between consumer packaged goods and retail, explore the trends
Consumer packaged goods (CPG) are products with a short lifespan and recognizable packaging that customers buy regularly. Examples include foods, clothes, drinks, products for cleaning, cosmetics, etc.
Contents
Today, the industry of consumer goods is considered one of the largest business sectors. Consumer packaged goods have a short lifespan and are in constant demand as customers purchase them on a routine basis. They usually have recognizable packaging designed to be easily identified by buyers.
In this article, we’ll compare CPG and retail companies, explore consumer packaged goods trends, and see several examples.
Consumer packaged goods vs. retail
It’s essential to distinguish between CPG and retail businesses, so let’s proceed to figure it out.
When we talk about CPG, we mean companies involved in the process of development, manufacturing, and marketing that aim at presenting the final product to their end user. Such brands don’t only sell products but also create them. Examples include huge corporations like Procter & Gamble and Johnson & Johnson or fashion houses like Prada and Gucci. The last two design and manufacture exclusive apparel and accessories and sell these goods in their retail stores.
To compare, retail companies specialize only in selling goods and services to consumers through retail or online stores, social media, or other effective sales channels. Amazon, Walmart, and Target are famous examples of retail companies. These well-established retailers provide their customers with anything starting from food and clothes and finishing with equipment rentals.
Now that you see the difference, it’s time to walk you through some trends.
Consumer packaged goods trends
Digital technologies empowered the CPG industry to grow and prosper. Lately, the sector has undergone some major changes. Now people are closely acquainted with online orders, address delivery, and even personalized products. The industry continues to introduce new trends:
Let’s now look at some big companies in the CPG industry.
Examples of consumer packaged goods
You can find examples of CPG brands and companies everywhere. A lot of people worldwide purchase drinks from Coca-Cola, home and personal care goods from Procter & Gamble, and foods from Unilever. However, you are probably more familiar with their brands. They include Ariel, Downy, and Cheer for fabric care from Procter & Gamble. Unilever offers ice cream from Breyers, tea from Lipton, and beauty products from Pond’s.
To conclude, you can encounter consumer packaged goods every day on any store shelves. Companies that offer such products are involved in the development, manufacturing, and marketing stages.